2021年4月7日 星期三

《敗犬拳王》- 廢柴物語,燃盡香煙

 


睇慣《激戰》的你會嫌武正晴的《擂台物語》有夠難睇,咁上下夾埋四個鐘的《敗犬拳王》(Underdog) 應該仲難頂。 

 

善心地諗:除了拳擊,武正晴係想用食色性也來連接《擂台》同《敗犬》,但就算上集打上三級,性都只係用來點綴,即使你話係伏線來引伸下集,就係唔似《擂台》將食做成起承轉合。唯有講得難聽:「廢」係這套,也是《擂台》到《百元之戀》的主旨,可謂廢柴三部曲。 

 

你都可以辯能否講得好聽點叫邊緣人,唔止hea打的前拳王晃(森山未來),還有早年反叛種孽的龍太(北村匠海)、被彈沒出息的二世祖瞬(勝地涼)、被渣男家暴而虐女的妓女、口吃男馬伕到欺善怕惡的古惑仔等 - 一大班各有問題的人,雖有「正常人」如晃龍太瞬的前妻女友兒子,但都係唔顯眼。而講下層卻又唔係懶關懷的《麥路人》,反而像盤鬥獸棋都要你食我我又食著他,就係我下流沒差,只要有人比我更下流。 

 

你話唔係岐視弱者,而係武正晴講得太自暴自棄:見晃似就只輸一場就自甘魚腩,似如《百元》《擂台》般我廢唔使給你理由,只係來到今套,就係上集千夫怒指打假拳,回家就落淚自覺已盡力 - 似嚷每個弱者都有自己的苦衷,始終只己廢只係自己的事,畢竟晃也沒連累他人,就是不會同情,也無需刻薄到底。 

 

但晃和龍太的對決又矛盾於上一段:晃醒覺被指係廢唔係夠魚腩,而係沒在擂台上拼到底。《點五步》講既:「沒叫你贏,但唔好放棄。」似就是這種意思 – 戲裡許多人都在食煙,大家都知食得一半就拋係浪費,就要燃燒到尾才有意義。最後晃還是沒贏,但大家都知他今次係拼到底,結果問題也似一下子燒掉。 

 

要正面總結《敗犬拳王》:就係若你嫌《激戰》《點五步》過分浪漫不切實際,《敗犬》就係踏實地同情弱者,卻同時勸勉弱者要盡力扭轉一切,知你搞唔出紅紅大火,但也請你燃燒到盡。但你亦可能仍會計較:拍電影的地方仍係太平盛世,繼續廢柴也沒所謂,但我們這個看電影的地方,還不拼勁去贏就隨時被灰飛煙滅了。 


沒有留言:

張貼留言