2021年12月12日 星期日

《Drive my car》- 看清你要你畫公仔到出腸還是靠我本事?

 


Drive  my car》 的發行腦袋似唔夠靈光,夠醒去賺多票房就係整多套百二多分鐘而送檢評級該只到2A之版。那只需剪一下,或者濱口龍介都已想到,所以片名演員字幕於開播後四十分鐘,就係紅車奔馳在往廣島公路上時才緩緩出現。 

 

前四十分鐘,就係家福悠介 (西島秀俊) 和妻子音 (霧島麗香) 在生時經歷,令電影上三的情節也盡在此。以好色之徒眼光論,畫面又唔係特別精彩,睇唔睇到都無所謂。 對性敏感的道德__的,更可乘機免睇費時尷尬。

 

若你認真看故事,或又要搞清自己係那一派,才知那四十分鐘是否必要:一係你係現實主義者,就係要畫公仔到出腸講清楚你聽真相為何;或係你是現代主義  -  我唔需你講得清楚,因為憑自己去看清你是我樂趣所在。 

 

要知道《Drive my car》原著係村上春樹 – 現代主義作家。雖未閱原著,當濱口只忠於原文而拍夠佢三個鐘,但四十分鐘後才出片名,同行現代主義的他或已想到自己做了多餘事:悠介和音、至和 高槻耕史 (岡田將生)  到底為何,之後百二分鐘在紅車上都會交代。你講現實會話係四十分鐘講清楚,我就不會苦惱悠介和耕史在車上對話的背後;我好現代就會窒在車上悠介講音如何度橋取靈感仲講得唔夠清楚?反而若沒那四十分鐘,耕史交代 音遺下的最終結局,就係所有疑團一鋪揭露,這不豈更平地一聲雷? 就係早就知道再聽你揭露,只像件濕水炸彈爆不得了幾多。

 

你又辯用四十分鐘交代清楚,那你就有閒去留意其他角色,例如舞台劇演員,或女司機渡里美咲 (三浦透子);我駁這是偽命題:我係對你沒興趣,我腦袋如何空閒都費時看你一眼。你如何成為司機至你母親如何,與我和我妻子根本各不相干。你始終堅信「希望真正看清別人,唯有深深地筆直凝視自己的內心。」,所以要畫出腸看清自己的背後;我卻認為就算凝視都唔駛畫哂出來,單靠對話文字也該令你理解到我,何況文字的威力就係唔駛花大錢拍成電影,也能令你的腦海中浮現故事嗎?

 

沒有留言:

張貼留言