2023年2月7日 星期二

《芳寸之地》- 校服少女誰也愛,庫爾德人誰會理?

 


的確係橋唔怕舊,內田英治在《午夜天鵝》用得掂的,叫川和田惠真也跟住用在《芳寸之地》(My Small Land)。 

  

若服部樹咲都會令人偏心,這個似新木優子的嵐莉菜就更加唔駛講,仲要佢在戲裡接近三分二時間都穿校服:打比方係講學生成長紀錄片唔止《給十九歲的我》,仲有《音樂人生》,後者公映時銷情欠佳,同前者下架前每場爆滿大相逕庭 - 誰都愛看校服少女,係冇得解或係唔好意思解。 

  

但川和照用此橋又係會搞出同一問題:除非這只係嵐的寫真,咁近鏡拍佢日常生活,同奧平大兼拍拍拖等都好夠。只係你主題係論在日難民困境,主角重要設定庫爾德人,嵐就算五國混血,重要其中兩國係伊朗和伊拉克,但卻沒有講明佢就有庫爾德血統;開場字幕講戲裡出現三種語言,但絕對常用,重要戲裡嵐家裡交談都係日語。除了開頭的婚禮,晚餐的食物,那甚麼是庫爾德?就係無從突顯過。 

  

若重點原該在嵐父:原居在庫爾德遭土耳其迫害才唯有留在日本,怎料其卻給認定沒有難民資格,接近要遣返回國。只係想要你了解佢處境,卻落得如香港人於二零一九年頭睇《自由行》的尷尬 – 若返去又唔駛死咁做咩唔返去?更諷刺係嵐父被設成唔講理的嚴父,父親被拘留,女兒反獲得自由,只係生活艱辛一點,但總有方法胡混過去。 

 

後部更直率講出:只要父親放棄爭取難民資格,孩子們就可直接留下 – 這少子化嚴重國度,孩子少女好歹將會係寶貴人力資源,垂垂老矣的大人,還是點都搵理由請走費時浪費米飯。父親坐牢到中段已領略到,就窒話「這、是、日、本、好、客、之、道。」到最後答嵐先前沒收她的單車放在何處,語氣中似夾集著:「我而家唔搞啦,你開心返D啦。」 

 

若最後你見父親離開,少女留下,感到鬆一口氣的話,或就中了導演下懷:你哋憑咩話我只賣弄少女?你們根本就唔會在乎那老頭,我俾哂時間佢講庫爾德點樣點樣你地咪又嫌悶無視,即使你對其婚禮美食有興趣,但你又願聽他們苦難?就係我找到個美少女,才竟令你們去問 庫爾德多點。你批評我耍手段,我好歹自信嵐莉菜係自願拍我電影,今時今日這反似比拍紀錄片更合乎道德啊。

 

沒有留言:

張貼留言