2022年12月16日 星期五

《童話 • 世界》- 為大野狼伸辯

 


總覺得法律面前人人平等係漂亮話,就係講埋「高牆與雞蛋之間我必然企在雞蛋一方」,你高昂道完後坐下冷靜細想才發現這兩句係互為矛盾。正如《童話 · 世界》(Fantasy·World)裡,你以為有理無理點都企o係喊濕兩包紙巾的女生一邊就係正義,你的正義還真夠求撚其。 


你問唐福睿為什麼要選用李康生?大概就為了要「公道」:就知你們都懶到企在雞蛋個邊,於是男女都只知望著江宜蓉,自認偏心的女觀眾就望張孝全,若用其他老頭如游安順蔡明修扮狼師你地係望都費時。但大家都知李係蔡明亮御用的,蔡電影就係要留意人物舉動,故你喜不喜歡李也好,你都會慣性注視他。你就發覺這姓李的老頭木木毒毒,所謂幽默教書但其實無咩好笑,仲講埋D 007為何占士邦既爛gag,就係三十年前《青少年哪吒》的佢咁樣樣都未必溝女到得心應手。咁佢又憑咩叫女生投懷送抱?李送江相機,就帶上「勞資糾紛」的味道。 

 

你話李確係有強上過江:那是江發現李移情別戀,寵著的唔止她一個, 醩意大發嘈話要搵律師摧毀他,才給李一怒下硬上。李上江時的神情由憤怒逐轉為後悔,像發現自己係因被摑一把而憤怒,但用不著插人一刀。只係李之後無情冷漠的處理,以及借用張孝全的計謀,都係無可辯駁的奸狡。

 

但奸狡唔一定有罪,臭蟲論誰沒自私之心?如張孝全一定正直?你不給佢十數年後反控告李係要報復當年佢心儀的江給李吃著?李說他感情用事或就知曉這點。若張和李的角色對調,江設定年齡再大三歲,成件就只係男女情愛爭吵還好意思拿上法庭的無聊事。就算你只係十七八的小紅帽,你確係自願吻向這隻狼兼同佢上房。就如文晏的《嘉年華》- 小女孩自願跟大人到酒店玩,你係明知會發生甚麼事都要踏進,那你叫我要怎樣幫你?你總不能把喊濕的紙巾當證供。

 

當然沒話李完全沒錯佢周圍吃著小女生最後要遭受名聲敗壞的教訓雖然這是張以玉石俱焚換來只係你認真法律面前係人人平等那你要搞清楚就算對方的道德問題你令你很厭惡但他卻唔一定犯法:「衰十一」係犯法、在台灣通姦係犯法,但濫交卻唔係犯法,咁我無罪就係無罪嘛。李康生講那小紅帽的故事講得結結巴巴,其實應咁講:就算我大野狼,我又沒真把小紅帽吞落肚,你這獵人看我不爽那就向我開一空槍把我嚇跑就算,你非要把我打死,那公道嗎?


沒有留言:

張貼留言