2019年7月8日 星期一

《媽閣是座城》 - 大陸女人給澳門的「包膠」



《媽閣是座城》 (A City Called Macau) 歸名思義係講澳門戲名平凡但內裡似不懷好意 - 導演李少紅係大陸人故事作者嚴歌苓係美籍華人她們本身就唔係出自澳門的人仲要係女人而媽閣之名係取於媽祖 - 情景就係一群女人數算一個唔認識的女人女人比評女人往往都係妒忌和計較

首先主角梅曉鷗的選角 - 她是個比擬澳門的角色,本來最應該搵中葡混血的梁洛施搵唔著還不如叫劉嘉玲擔正現在就係搵白百何她就是一句廣東話都唔講給澳門觀眾睇我想就係一臉皺眉頭:「你甚麼意思?」

就係不同澳門在地人《骨妹》徐欣羨或《愛比死更冷》何飛,李少紅或嚴歌苓的眼光都係表面 - 就以為只有賭,於是就用來做故事主幹。場景聚焦在賭廳,其次海邊別墅、高級餐廳、路環教堂前 - 都係離地的,用來服侍遊客的。你話史奇瀾 (黃覺) 無錢時住的破落旅館呢?但這不是2046》的場景嗎?早用到爛了。就係《過春天》般的獵奇眼光你以為比本土更本土真正本土的或一句窒返你:「呢D關我撚事咩?」

梅曉鷗係疊碼仔,這亦引伸她和段凱文 (吳剛) 史奇瀾盧晉桐 (耿樂) 等的情緣《深夜食堂》第十八卷炸豆腐篇,老闆感慨少女總愛不成器的男人。當然「公允」去看,段史沒碰上梅可能是成功的地產商或藝術家至到二零一四縱使梅沒怎去誘使他們留在賭檯但其他女人都指控她是令男人變壞的蛇這相異於《骨妹》口吻 - 即使你不如於其他人,但我始終最愛是你,完全感性;《媽閣》卻先講明你根本係壞女人,卻又無奈你竟要承擔過多帶壞人之責任,係所謂的理性 - 不留情地挑剔後仍都有些少婉惜。

《媽閣是座城》注定唔係給澳門的情書反似點評小姐的「包膠」:就係評你外貌身材技術服務態度好唔好,都係外在的,口痕或會加多句同佢傾開知佢生活有點不如意,但始終我係客,我對你有情我就係「沉船」我就完。情書卻係我真的了解你,並對你有不顧一切的情感。就算你係女權主義話甚麼「包膠」很難聽,你也不能否認這套係女人評「女人」 - 戲裡女人們如何對待梅曉鷗就係導演編劇如何看澳門 - 徐欣羨搵梁詠琪廖子妤余香凝她們係香港人但都講廣東話和澳門人沒啥分別白百何呢由頭到尾都係煲冬瓜,那就唔好意思了

沒有留言:

張貼留言