2018年8月3日 星期五

《逆流大叔》 – 搵笨先係核心價值



若你叫我一定要給個著大家看《逆流大叔》(Men on the Dragon) (陳詠燊導) 的理由,我只能答:這套港產片真的很香港。 


開場不久,天馬寬頻工人舉行罷工示威時,阿龍(吳鎮宇),淑儀(潘燦良)和威廉(胡子彤)等取笑上司泰哥(黃德斌)唱《獅子山下》走音 – 其實乜撚野叫《獅子山下》?在唔同時代,這首羅文唱的歌有唔同演繹:在五六十年代,大家都一窮二白時,這首就係勉勵大家同舟共濟;今日,上層如天馬高層肚滿腸肥,中層如泰哥阿龍等上哂岸暫衣食無憂,低層如年輕剛出頭經驗尚淺無財無勢,上中層就會在低層旁高歌《獅子山下》,著他們學五六十年代的人「不怕蝕低」「共渡時艱」。所以阿龍等恥笑泰哥唔係真係走音,而係反窒:「你當我傻架!」 

《逆流大叔》唔係中佬版的《點五步》  -  唔係講用去贏去掩蓋中年逆境,更甚者中年人要給年輕人Dorothy(余香凝)罵醒才懂親身面對。電影主題係「搵笨」:一方持對方位處弱勢,便以此從對方身上榨取利益  -  開頭阿龍等講就凶狠等簽抗議信,卻簽就碌撚簽哂假名;Dorothy明明教練才能具備,但她卻找個鬼佬扮正式教練 – 天馬上層坐擁舒適辦公室,下層員工更衣室仿如《末世列車》車卡尾段,這社會共識是:好歹扮得精叻一點,才是生存之道,忠直單純,注定被搵笨,正如用真名簽上抗議信的年輕員工,唔知搵笨之道,就第一個被裁出去。 

搵笨就是香港核心價值,所以唔止大資本家對小職工,男女之間都有搵笨:阿龍單戀單身母Carol (胡定欣)最後阿龍抱得了新娘,卻接著要眼巴巴把她交給別人。人們大概都怒罵Carol玩弄阿龍的真心,但還真要為她辯護:Carol從來都冇挑逗過龍,龍為她兩母子煮飯另找居所,只係他自己一廂情願。正因Carol感激阿龍的付出,就更要向他坦白自己真愛的人不是他。但大家卻覺得阿龍付出這麼多,Carol卻不給予對等的回報,就是Carol搵了阿龍笨。

《逆流大叔》結尾係大家都給阿龍吹漲,阿龍沒所謂似,一同轉頭返回原本的終點:就知走多冤枉路都沒所謂,不怕蝕低才迎合《獅子山下》。若你不甘搵笨做了這社會主流,大可把這結局想為開放式:唔搵人笨,也不怕被人搵笨 - 反正我就知那勞雜子明日又會捨新娘離去,新娘哭哭啼啼時又會待我煮飯,食完飯我懂得打開睡房門拍拍床鋪就得,唔駛戴帽反係我派帽給那勞雜子,新郎不是我又有甚麼所謂?只要大家都會唔怕契弟,因為我最契弟,咁以後香港就唔會成日都有甚麼搵笨奇案了。

沒有留言:

張貼留言